måndag 27 juli 2009

Jag har hållit på en vecka....

Länge har jag velat gå ner i vikt men utan att riktigt komma till skott. Har lyckats för några år sedan gå ner 25kg (tog ungefär 8 månader) och trodde väl att det skulle vara lika lätt att motivera sig denna gång också....ack så fel jag hade!

Först försökte jag ge mig på en cambridgekur, inte något som passade mig då jag svimmade och spydde hela dagen (nej jag är inte allergisk mot något), så efter att ha testat både det ena och det andra så kom ljuspunkten när jag pratade med en tjej på jobbet som körde GI metoden (och hon har minsann gått ner)...så jag hakade på trenden....

Började tisdagen den 21.a juli 2009 med en invägning på 92kg (någon dag tidigare hade jag vägt 93kg så jag lyckades väl gå ner ett kilo på något sätt :) )
Tanken är att jag nu ska låta bli att äta kolhydrater, socker och dess like, tänkte att det här kommer minsann inte bli lätt....va fel jag hade!
I för sig så får jag mycket stöd av den här tjejen på jobbet eftersom hon dagligen frågar vad jag har ätit dessutom tränar vi ihop ibland. Jag har lovat att väga mig endast på söndagar (på morgonen).
Första söndagen efter 6 dagar av GI-kontroll så har jag förlorat 3kg! Tjohoooooo....första delmålet redan avklarat (att nå under 9:an strecket)

Så här ser mina delmål ut

1:a Under 90kg
2.a 85kg
3:e 80kg
4:e 75kg
5:e 70kg

Just nu ligger jag då alltså på 89kg och jag är på väg till mitt andra delmål. Följ mig på min väg, tips och råd tas gärna emot :)

Heyati

3 kommentarer:

  1. Hej och välkommen in i bloggvärlden...
    Nu gäller det att piffa allt vad du orkar här och med dig själv....
    Skriv gärna vad du äter och hur du tänker planera nästa dag...
    Jag kommer att länka till din sida för att du ska få flera läsare..
    Kramizzz på dig!!

    SvaraRadera
  2. Hej och varmt välkommen, jag startade en gång i tiden på 93 kg och gick ner 18 kg, gick sedan upp en del av dom och i april i år låg jag på 82 och bestämde mig för att köra GI och dra igång med motion på riktigt!
    Idag, tre o en halv månad och nio kg senare är jag på G som bara den.. välkommen in till min blogg för pepp, motivation och massa skratt!

    Peppkramar Suz

    ps, o ta bort verifieringskoden för bövelen så får du mer kommentarer ;)

    SvaraRadera
  3. Tack för detta :), har du ngn aning om hur jag tar bort verifieringskoden?

    Btw, grattis till viktnedgången :), låter ju helt fantastiskt underbart! Du får gärna ge mig tips och råd om du tycker jag äter en bra kost för att vara GI influerat :) detta då jag är lite av en "färsking" i området.

    Kram kram

    SvaraRadera

Min Viktnedgång