söndag 29 november 2009

HUR motiverar man någon som tappat lusten?

Helgen är över och åter en jobb dag....inte så många dagar kvar på mitt uppdrag nu, trist.

Har haft en ok helg, kanske lite för lite sömn. Det trevligaste var när jag och gubben var på Kista Gallerian igår, shoppade, åt och fikade samt såg 2012 på bio....bra film faktiskt!
Däremot så hamnade jag och han i en djup diskussion där det framkom saker som gör mig både ledsen och lite orolig för framtiden. Min gubbe har hemlängtan, han trivs inte i Sverige. Hur motiverar man en sådan person? Jag försöker ju hjälpa honom hitta jobb och vi jobbar ju på vår relation att det ska bli stabilare.....men vad mer kan man göra? Känner mig bara oerhört besviken och ledsen....ska kolla om man kan få tag i en familjerådgivare som kanske kan ha lite förslag. Utöver det så hoppas ja snart att ett jobb dyker upp....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Min Viktnedgång