torsdag 1 april 2010

Allt går åt HELVETE!

Just nu är det inte så bra med mig. Har hamnat i en rejäl "svacka" som känns väldigt tung att "ta sig ur". Jag VILL träna, jag VILL minska i vikt men det går bara inte. Jag äter...extremt mycket och fel....nästan så jag tror det handlar om någon slags tröst äta. Varför kan man inte sluta? Man stoppar i sig så mycket socker att man vill spy efteråt och man mår illa...men efter några dagar är man igång igen......är jag sockerberoende igen?

Stöd från gubben kan jag glömma, han förstår inte varför det ska vara så "svårt" att gå ner, det är ju såååå lätt säger han och pekar på sig själv och hur han själv går ner så snabbt bla bla bla. Verkligen "peptalk" eller hur?

Näää jag behöver bara inse att jag behöver HJÄLP! Stöd från andra, någon som orkar peppa mig och orkar med alla mina "snedsteg" ända tills jag slutar.

En positiv grej är i alla fall att företaget jag jobbar på har igår börjat med stegräkningstävling, vi tävlar om att ta oss runt jorden på 80 dagar. Igår blev det över 11000 steg för mig...men idag har jag knappt haft över 1000 tror jag med tanke på att jag jobbat över ända tills klockan nio ikväll.

Så hur gör man? Hur gör ni andra för att få "lusten" tillbaka? Hur får man motivationen tillbaka. Till och med träningen har legat på lä...och det är inte likt mig!

2 kommentarer:

  1. Hej!!
    Ja du, jag var ju under isen för ett tag sedan då jag inte kunde träna, pga av ryggen och nu kan jag inte träna pga av foten, MEN jag har börjat på viktväktarna och det är underbart bra.....mycket bättre än allt annat jag testat....
    Ska du inte hänga med på ett möte och se vad det är??
    Nu får du en pilatesboll om du börjar...
    Allt handlar om planering och att du tycker att det är värdefullt med ditt li, att du är sysselsatt och motiverad, motiveringen kommer då du måste gilla dig själv och dina ev bara småframgångar.....för dom blir större sen...ge det lilla extra, avstå från det "lilla" extra och njuta av något annat, vilket kan vara svårt om du inte har rätt stöd....våga testa mat du inte tycker om är att växa och inse att möjligheterna med mat är större än vad du tror.....ja det finns mycket att tänka på .....
    Men att få stöd inne bär att du måste ge stöd med, för annars kommer din omgivning att ledsna och för att kunna ge stöd måste du gilla dig själv.....
    Snurra jag till det??
    Sorry i sådant fall.....men vill du hänga med mig på tisdag, så hör av dig...det är i märsta antingen kl 16 eller 18.....
    Kram och glad påsk...

    SvaraRadera
  2. Jag håller med föregående talare. Viktväktarna är ett jättebra stöd. Man får äta mycket och man blir mätt. stöd får du rejält på varje möte och har du då kompisar som oxå håller på med vv, så är det ännu lättare. VV har ju oxå ett bra forum på nätet där man kan prata med varandra.
    Hoppas att du kommer att hitta din "grej".
    Kram!

    SvaraRadera

Min Viktnedgång