lördag 15 maj 2010

Fraxelbehandling

Jag har googlat och försökt att finna en massa information om folk som gjort fraxelbehandling - bara för att veta vad som väntas. Det har varit dåligt med information så nu väljer jag att själv blogga om det. För att läsa mer om fraxel så kan ni gå in på www.spektrakliniken.se för att läsa mer.

Igår gjorde jag min första behandling.

Smärtan var helt ok, var ju dessutom bedövad. Det "brann" i ansiktet efteråt och man kände sig väldigt sträv i ansiktet. Fick rådet att smörja mycket och dricka mycket vatten. Min Man märkte direkt en skillnad på mina ärr på kinderna som nästan försvann med en gång. Helt otroligt! Men än kommer det att visas ett resultat.

Dag 1 efter behandling. Vaknar med en röd/svart rodnad och kollar jag närmare så har jag en massa svarta "prickar" över hela ansiktet - ska vara helt ofarligt och försvinna efter ett par dagar. Även några finnar har dykit upp men jag har låtit bli att pilla på dem.

Ska bli intressant att se hur man ser ut tills man ska till jobbet "huga"

1 kommentar:

  1. haha anledningen till att dina ärr "försvann" är att du e svullen

    SvaraRadera

Min Viktnedgång