torsdag 13 maj 2010

Tillåta någon att förstöra ens långhelg?

Det är lång-helg, ledig från torsdag - söndag. Så många planer jag hade, ska åka till Skansen - akvarium, se STOCKHOLM och njuta detta ihop med mannen jag älskar.

Jag förstår att min Man mår dåligt, han har inget jobb, lever på sin fru, sitter hemma och har familjen långt ifrån sig. Men betyder det att han har rätt att få mig att må lika dåligt? Jag försökte få honom att hitta på saker nu när jag är ledig - istället så irriterar karln mig på alla sätt och vis som han vet att jag inte tycker om, ända tills det spricker för mig och jag agerar på att sätt som jag inte gör i normala fall....slutar då med att HAN blir sur på MIG? What the F***. Vaddå destruktiv? Vad sysslar han med? Vad vill han?

Konsekvens: Min helg känns förstörd - han har rakt och tydligt markerat att om han ska göra något så gör han det på egen hand, jag går åt mitt håll och han går sitt håll....är det så man ska vara som en familj? Är så förbannad - hade behövt att han följde med som stöd när jag gör min fraxelbehandling men nu vägrar han ställa upp på detta också. Varför tillåter jag honom att förstöra min helg?

*Besviken*

3 kommentarer:

  1. Men snälla du, är det inte dags att fundera om detta val rätt nu???
    Detta händer ju till som tätt...
    Även att han mår dåligt har han ingen rätt att göra dig illa, vilket han verkligen gör....
    Ta dig en funderare.....
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad tråkigt!
    Jag håller med BB, han har ingen rätt att få dejatt må dåligt - OAVSETT hur han mår!!

    Grattis till det nya jobbet förresten!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Nu kommer snusförnuftige jag:
    Du kan aldrig ta ansvar för hur en annan människa mår, dennes liv, konflikter. Det blir så lätt fel när man skall "hjälpa" en annan människa. Visst skall du vara ett stöd, men på vilket sätt??

    SvaraRadera

Min Viktnedgång