lördag 22 augusti 2009

1:a dagen på RAMADAN

1:a dagen på Ramadan, Ramadan Mubarak till att där ute som också fastar :)
Känns alltid "mysigt" att veta att en hel värld fastar ihop, släkt och vänner tillsammans med familjer som gör något gemensamt och för att därefter på kvällarna äta tillsammans (om man nu orkar få i sig något). Själv får jag tyvärr göra Ramadan på egen hand då min älskling är i Libanon hos sin familj och firar :(. Men det gör inte så mycket eftersom jag ändå ska köra Ramadan i kombination med GI mat, hur tusan ska detta gå?

Solen går ner väldigt sent och man känner att man inte hinner äta mer än en gång, hur ska man få i sig dagens mängd på en måltid? Ja inte fan blir det lätt, men jag ska ju ner! 6kg so far.....och mer ska det bli! När karln kommer hem så ska jag i alla fall ha lyckats gå ner 4-5 kg...hoppas jag! Träna kommer jag också göra men inte så hårt eftersom jag ändå måste tänka på att jag tränar utan vätska (jaa just det - man dricker inte vatten heller under ramadan).

Men idag har jag middagsbjudning och håller på för fullt att städa lägenheten och laga mat...baka också!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Min Viktnedgång