söndag 27 september 2009

Piss...det är vad det är!

Är det inte meningen att man ska ha trevligt tillsammans när familjen är på besök? Umgås och göra trevliga saker? Tydligen inte!

Min mor är en person som verkligen kan driva vilken stabil människa som helst till extrem vansinne och jag är en av dem. Missförstå mig inte, jag älskar min mor väldigt mycket, men ibland är det bara för mycket med hennes fasoner och hennes lite klumpiga kommenarer och uttryck. Jag blir både arg, ledsen och sårad när hon pratar sådär "klumpigt". Inte nog med det, istället för att umgås med oss alla så har hon fått städmani och städar min lägenhet från topp till tå (ok, i normala fall skulle jag vara glad och tacksam men jag vet att hon gör detta med en viss beteende att snoka i mina privata angelägenheter). Så jag själv har dragits in i städmanin och tvingas städa lägenheten mer än jag varken har tid eller ork med eftersom min mor så gärna ger mig direktiv, gör si gör så, hämta det här, gör det där "suck".

Jag älskar dig mor, men just nu är jag bara skit trött. Konsekvens: Tryckte i mig en HEL PÅSE M&M´s....bläääääääää!

3 kommentarer:

  1. Du jag fattar, skulle få tuppjuck om någon styrde mig.....ja ingen skulle nog våga stura mig förresten.....
    Vi kan ju höras i morgon..
    Kram

    SvaraRadera
  2. Har spikat datum för pumpen med mina bloggläsare nu, 24:e okt kl 14, hoppas att du kan komma =)

    SvaraRadera
  3. Bloggpumpen blir den 14:e nov, sorry om jag strular (jag skyller allt på peter ;) men 14:e nov blir det av iallafall o jag hoppas att DU kan komma!
    *kram*

    SvaraRadera

Min Viktnedgång