tisdag 10 november 2009

Vem säger att livet är lätt?

En helg som inte var så hemskt minnesvärd med en massa gråt, bråk och tjafs. Äntligen kändes det som en vändning kom igår - dessvärre föll det pladaskt fram emot kvällen när ett "gammalt" groll gjorde att min Man och jag blev osams igen.

Idag har jag lovat mig dyrt att kämpa för oss båda eftersom han inte har orken just nu, jag älskar honom av hela mitt hjärta (och vet att han älskar mig för annars skulle vi inte fortsätta kämpa).

Första saken som jag gjort är att be min läkare ordna en remiss till en kurator/psykolog för att prata ut om min tid i mitt dåliga förhållande med Exet som har föranlett att jag misstror folk nu för tiden, speciellt män. Måste avsluta detta och stänga igenom dörren annars spelar det ingen roll om jag är gift med min Man eller en annan person, det kommer aldrig hålla.

Tränade gjorde jag igår, dessvärre har jag tappat matlusten - försöker tvinga mig att äta. Konsekvens (roligt men dock lite oroväckande) är att jag minskat -2kg och därmed totalt -9kg. Tror ju dessa sista 2 kg dock kommer landa tillbaka så fort matlusten intar (vilket jag hoppas blir snart). Nu tar jag mig i kragen - för min skull - för mitt äktenskaps skull.

Vem sa att livet är lätt?

1 kommentar:

  1. Neej du, livet är inte lätt.
    Låter klokt att ta tag i det förflutna så du sen kan fortsätta blicka framåt!
    Ta hand om dig! Kram!

    SvaraRadera

Min Viktnedgång