söndag 13 december 2009

Planera Planera Planera!!!

Vi närmar oss slutet av denna helgen och nästa vecka har jag då endast två arbetsdagar kvar hos min gamla arbetsgivare, trist men inte så mycket att göra åt.

Den del av helgen som varit har jag suttit både själv och tillsammans med min Man för att prata om våra problem, bekymmer och alla "måsten". Det var mycket jag kom fram till.

Det första jag kom fram till är att jag lägger mycket energi på oss båda vilket gör att energi inte finns enbart till mig. Jag har ingen "egen tid" där jag kan rå om mig själv. Jag inser ju att om jag inte mår bra, jaaa då kommer inte jag och min Man må bra heller.

Så här kommer det bli nu:

Då jag känner att jag behöver egen tid och dessutom så saknar min Man sin familj så har vi bestämt att han ska åka till Libanon ett tag medan jag "startar om" med att rå om mig själv, hitta jobb och bara "vara". Beslutet känns väldigt bra för min del (och jag tror inte min Man heller är besviken :) ). Vi har pratat mycket och han har öppnat sig en hel del och nu känner jag mig mer säker på hur han ser på livet och oss. Med små steg kommer vi fixa det här.

Han åker till Libanon på onsdag - samma dag som jag "startar om".

Fokus kommer ligga på träning och mat. Jag kommer i dagsläget ha mer tid för detta då jag inte fått något nytt uppdrag från konsult bolaget...däremot en glädjande nyhet så har jag en intervju att gå på onsdag för konsult bolagets räkning...så kanske händer det något där? Kommer jobba extra både hos min gamla arbetsgivare och gymet så lite pengar lär det ju rulla in den vägen....det blir jätte-bra. Kommer försöka jaga så mycket timmar jag kan.....så länge jag nu inte har något annat uppdrag.

Träning - detta är en rolig del i mitt liv, att jag tappat energi över detta är nog på grund av hur jag mått på grund av jobbet och jag tror att jag nu har accepterat att läget är som det är....det kommer att lösa sig. Jag ska försöka uppnå en träningsnivå på 4-5 ggr i veckan med kombination styrka och gruppträning.

Mat- Här är min största utmaning!
Mer tid kommer finnas här i början att planera min mat. Efter råd från Suz har jag valt att applicera hennes metod eftersom det verkar ju funka på henne...testa går ju alltid. Så från och med onsdag så är det dags att köra igång....innan dess är det ingen mening eftersom det är avslut och julmiddag och jaaa min karaktär ni vet! Men därefter finns ingen ursäkt!

STORT tack till Bondbruden för att hon visat mig vägen, gjort mig starkare i mig själv och mer målmedveten (och för att hon visat den här bloggen)
STORT tack till Suz för hennes pepptalk och sms/mail för att hjälpa mig på vägen. Ni är underbara!!!

Kram

3 kommentarer:

Min Viktnedgång