tisdag 5 januari 2010

Frukost Avklarad!

Känns konstigt att inte ha ett jobb att gå till så här på morgonen :), men jäkligt skönt att inte ha en massa "måsten". Kan ju ligga och "pilla mig i naveln" om jag vill...men ni som känner mig vet ju att det händer inte :)

Frukosten är avklarad: Stekt ägg (2st), te utan socker och mjölk, en bit bröd och lite chutney för att få lite hetta till ägget.

Rivstart 2010 är igång, min träning är igång men jag märker att min mat intag är i svacka (so what's new?). Så har bestämt mig för att ikväll sitta ner och göra ett mat schema för hela veckan. Bryr mig inte om det blir enformigt (jag får leva med det) men om jag har ett strikt schema att följa så håller jag nog bättre koll tror jag.

Nu ska jag dona lite med mig själv, ska lägga inpackning i håret, lägga mask, och göra ett eget litet "Spa" för jag ser lite hängig ut. Har en kompis som har en skönhetssalong i Sigtuna så har bokat in en tid där....behandling? Ingen aning vad det blir..hon brukar anpassa efter vad man behöver :)

Ska nog baka också...men oroa er inte....det blir inte till veckan utan till helgen (lördag) när jag har min fest och lyckligtvis så är ju "frossa dagen" samma dag. Jag har ju valt att i dagsläget testa Suz metod vad gäller mat, men hon är då allt mycket mer inspirerande än vad jag är "suck"....men det kommer :)

Träna då? Jo då...ska iväg och träna med....har inte bestämt vad det blir...får kolla vad som erbjuds idag!

Kram gott folk!

1 kommentar:

Min Viktnedgång