tisdag 5 januari 2010

Jag är DESPERAT!

Jag börjar känna mig smått frustrerad, känner att jag snart blir galen, jag känner mig helt enkelt desperat, hur länge måste jag VÄNTA?

Jo jag pratar ju om denna äckliga vagel på mitt öga? Hur länge brukar en vagel sitta kvar? Jag har testat allt, lägga en varm guldring på vageln till att trycka på en varm och blöt handduk mot vageln till att gå till läkaren för att få utskrivet en salva. Visst, mindre har den blivit för innan såg det ut som någon hade gett mig en rejäl smäll på ögat...men nu ser jag ut som en elak häxa med den lilla bulan på ögat..... :(

Har till och med lagt på en uppstramande mask på vageln bara för att se om jag kan trolla bort den....TIPS gott folk....jag är desperat nu!

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag jobbar på Tastecasting.se och just nu planerar vi flera spännande events i Stockholm. Maila till mig på katja@tastecasting.se ifall du är intresserad av att få inbjudnignar till dessa.

    Du kan kika på tidigare tillställningar på www.tastecasting.se.

    Ha det fint!
    Mvh Katja


    (Min killes vagel höll i sig i över två veckor)

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket :)
    Det jag gör är att jag helt utesluter kolhydrater (ungefär så som GI gör de första veckorna). Mina måltider består av något slags kött, kanske en gräddsås och sen nån grönsak till, dock är det inte nödvändigt. Det LCHF handlar om är att äta naturliga produkter och produkter med så lite tillsatser som möjligt. Alla lightprodukter tex innehåller massor av tillsatser som man inte behöver. Med LCHF äter man inte light alls utan man äter feta, "naturliga" produkter som smör, ost, grädde, avocado och ägg. Genom att äta dessa så minskar man kolhydratsmängen (äter inget med över 5g kolhydrater per 100g) och kan då bibehålla ett blodsockervärde som inte svajar upp och ner som den gör när man äter kolhydrater även fast man äter fullkorn. Man blir även väldigt mätt av den feta maten vilket gör att man äter relativt lite mat. Så väldigt god mat, inget svajade humör pga hunger och så en viktnedgång. Jag tycker det är perfekt :)
    Hoppas jag inte har snurrat till det allt för mycket, fråga gärna om det är något som var oklart eller om du vill ha länktips. Lycka till nu :D

    Peppkramar

    SvaraRadera

Min Viktnedgång