tisdag 19 januari 2010

Godnatt!

Det har varit mycket sista två dagarna på nya jobbet, mycket info att ta in i skallen och jag har känt mig helt mör varje dag när jag lämnat jobbet. Det kommer bli en UTMANING men det ska bli spännande!

Träningen var ju uppe på 4-5 ggr i veckan för att nu de sista 3 veckorna legat på en gång i veckan (i kombination med min dåliga matintag och sockerfrossa).
Idag tog jag då itag med träningen och gymade! Bra början! Nu ska vi försöka få till det lite oftare!

Maten blir en större utmaning, men det MÅSTE gå! Gubben kommer hem på fredag från Libanon och han har gett sig basta på att hjälpa mig med maten eftersom han nästa gång gärna vill åka till Libanon i sällskap...kravet är dock att jag ska gå ner till mitt mål innan det blir en resa...så nu måste jag ta tag i det här!

Hade en läskig dröm i natt också....att jag fick diabetes (sockerchock kanske?) och det värkte i hela kroppen när jag drömde...kanske försöker kroppen säga något? Min far har ju ålders diabetes (dock utan insulin intag) och det är min största fasa just nu att jag också ska hamna där.....med andra ord...något måste jag göra....IDAG...imorgon kan vara för sent.

Men nu ska jag SOVA...vila är A och O när man ska gå ner i vikt...så vi börjar med att sova.

GONATT

2 kommentarer:

  1. Ja just det...kroppen brukar ge signaler, så lyssna på dom du.....det är ett tips!!

    SvaraRadera
  2. Sömn, stress, matvanor, stillasittande är ju några nycklar till att undvika diabetes. Sov på. Träna lagom. Ät vettigt. Andas. Det kommer att gå bra.

    SvaraRadera

Min Viktnedgång