söndag 10 januari 2010

Ytterligare en bekännelse...

När jag ändå håller på och "klankar" ner på mitt beteende så kan jag ju fortsätta "bikta" mig för jag inser så himla mycket (fasiken bättre att hålla sig sysselsatt för då slipper jag dessa tankar och funderingar).

Jag satt nämligen och tittade på reprisen av Biggest Looser och för er då som inte vet vad detta är så är det en amerikansk serie där man tävlar om vem som går ner mest i vikt. Deras sorgliga historier om hur de gått upp och hur de kämpar för att gå ner i vikt berör mig ända in i hjärtat och jan kan ibland sitta och stor böla för att jag "känner igen mig" hos vissa av dem (men jag är inte ens i närheten av deras kroppshyddor)....men då kan man ju tycka att detta borde inspirera mig att "ta tag i mig själv"...visst! Enda "problemet" är att jag sitter och tittar på detta med en skål med ostbågar! OSTBÅGAR mina damer och herrar...va fan tänker jag med?

Jag är idag arg på mig själv (slänger en näve ostbågar i munnen och bloggar vidare samtidigt som jag tuggar frenetiskt)...mitt problem nu är att jag hade som mål att under tiden karln var i Libanon skulle jag se till att frenetiskt gå ner i vikt så att det "syns" till gubben kom hem. Jahopp...det enda jag åstadkommit är att jag gick upp 2kg under jul och nyår och gick ner 1kg av det som jag redan gått ner tidigare. Ahhhh!!!!! Så jag har totalt gått ner 8kg sen bloggen startade i juni (eller vad det juli) 2009. Bra kanske ni tycker...och det är det också...men det borde varit MER! Jag hade lovat mig detta..speciellt när gubben var borta...nu är det 12 dagar kvar till han kommer och jag har åstadkommit NADA. Jag är besviken på mig själv...och tro mig..HAN kommer också vara besviken. Men det skiter jag i nu....därför det viktigaste är JAG....men JAG är också besviken. Jag måste tyvärr rensa skåpet, problemet är att jag inte är så stark som Bondbruden att jag slänger mat...för min kultur har lärt mig att man äter upp det som finns på tallriken...med andra ord ska min mage vara "papperskorgen" "suck".....vågar man ta det där steget....och faktiskt SLÄNGA mat????

Nästa vecka....jag måste börja....12 dagar....än är det inte för sent att gå ner litegrann!

3 kommentarer:

  1. Ja, släng du annars blir det ingen ordning på ditt liv och du börjar ett nytt liv nu med en massa nya "våga saker" du ska göra.....
    Så...på det bara ...
    Kram

    SvaraRadera
  2. Nej det ä rinte för sent! Kör på bara!

    SvaraRadera

Min Viktnedgång